Czy warto reklamować się w Social Mediach?
Marketing internetowy jest kluczowy z wielu względów. Przede wszystkim pozyskujemy klienta bezkontaktowo i nie poświęcając na to swojego czasu, zapoznaje się on z ofertą a często nawet sam wykonuje zamówienie w sklepie internetowym, dzięki czemu optymalizujemy swój czas pracy. Oprócz tego dochodzi fakt, że coraz więcej osób po prostu szukając nawet najprostszych usług – fryzjera, gabinetu kosmetycznego, firmy remontowej czy zaproszeń na ślub – korzysta z internetu.
Dlaczego marketing w Social Mediach stał się najważniejszy?
Zwróćmy uwagę na formę reklamy. Ile razy skorzystałeś/aś z oferty reklamowej przed filmem na youtube czy z wyskakujących, denerwujących okienek na stronach z wiadomościami. Raczej takie reklamy budzą negatywne odczucia i zasłaniają treści.
A jak działa to na Facebooku czy Instagramie? Pewnie teraz zastanawiasz się, czy na Facebooku i Instagramie są reklamy. I słusznie. Oczywiście, że są, jednak nie różnią się niczym od standardowych postów i zdjęć Twoich znajomych czy stron, które obserwujesz.
Co najważniejsze, to fakt, że kampanie reklamowe na Facebooku dostosowane są pod Twoje zainteresowania, wiek, wykształcenie i historię przeglądania. Dlatego też raczej mając 30-40 lat i prawo jazdy od dawna, nie wyświetli Ci się reklama szkoły jazdy. Zaś jeśli poszukujesz aktualnie pracy, to bardzo prawdopodobne, że na podstawie informacji o Tobie wyświetlą Ci się reklamy ofert pracy, grup, czy poradniki jak napisać dobre CV.
Reklamy w Social Mediach umożliwiają dyskusję pod nimi, dzięki czemu stają się normalnymi postami i można nawiązać od razu kontakt. Z takich reklam korzystają zarówno ogólnopolskie, duże firmy jak Media Expert, RTV Euro AGD, Allegro, ale także mniejsze, lokalne biznesy – zakłady fryzjerskie, firmy budowlane, przeprowadzkowe i inne.
Ich forma jest przyjazna, dopasowana do klienta, nie zasłania treści i do niczego nie zmusza – to właśnie było kluczem do sukcesu i powodem, dlaczego kampanie reklamowe w Social Mediach wyparły standardowe, wyskakujące okienka reklamowe na stronach internetowych.