Koniec stycznia upłynął nam wraz z nowenną przed Uroczystością świętego Jana Bosko. Podczas jej trwania przeżyliśmy uroczystość św. Franciszka Salezego, głównego patrona Zgromadzenia Salezjańskiego oraz miesięczne wspomnienie Maryi Wspomożycielki Wiernych.

W tym czasie również odwiedziła nas wspólnota salezjańska z Irlandii. Spędziliśmy razem cały wieczór, zaczynając od kolacji. Dobrze wspominamy śpiewy w językach ojczystych. My zaśpiewaliśmy im między innymi: „Czarna Madonno”, „Bogurodzicę” oraz salezjańską piosenkę, którą kocha młodzież: „Religia, miłość, rozum”.

Sama Uroczystość świętego Jana Bosko rozpoczęła się obejrzeniem pierwszej części filmu o księdzu Bosko. Po południu spotkaliśmy się z młodzieżą z oratorium. Podczas spotkania każdy z nas miał okazję na opowiedzenie im krótkiego epizodu z życia świętego. Gdy każdy z nowicjuszów opowiedział fragment, młodzi głosowali na najlepiej przedstawione wydarzenie z życia naszego Założyciela. Rywalizację wygrał nowicjusz Bartłomiej, wygrywając jednym głosem z dwójką innych nowicjuszy.

Po spotkaniu uczestniczyliśmy w Mszy Świętej. Następnie Ksiądz Dyrektor zaprosił wszystkich uczestniczących w Eucharystii na przedstawienie. Przygotowywane było ono przez nas, nowicjuszów oraz młodzież z oratorium. Występ związany był z Narodzinami Jezusa, tylko w nietypowej scenerii: wśród trójki bezdomnych na peronie trzecim. Kolejnym wydarzeniem tego dnia była uroczysta kolacja. Było na niej około sześćdziesięciu gości, którym usługiwaliśmy.

Pierwsza połowa lutego była bardzo spokojna. Druga z kolei była bardzo gorąca. W ciągu tygodnia (17-22 lutego) zdawaliśmy egzaminy z: historii zgromadzenia, wprowadzenia w celebrację misterium chrześcijańskiego (czyli tzw. liturgiki), teologii duchowości, historii biblijnej oraz z języka łacińskiego i języka angielskiego. Dzięki gorączkowej nauce w każdej wolnej chwili wszystkim udało się zdać egzaminy.

Zrzut-ekranu-2-3

Po stresującym sesyjnym tygodniu nadszedł czas na świętowanie imienin księdza doktora Mirosława Kokota. W sobotni wieczór nowicjusze Bartosz i Marcin przygotowali quiz o solenizancie. W trakcie gry pomiędzy pytaniami ksiądz Mirosław miał możliwość opowiedzenia kilku swoich życiowych historii. Z kolei w niedzielę odbył się uroczysty obiad, podczas którego składaliśmy życzenia księdzu Mirosławowi. Przyjechali głównie księża z okolicznych salezjańskich placówek.

Po całej uroczystości wyjechaliśmy na rekolekcje do Wisły. Rozpoczęliśmy je w niedzielę (23 lutego), a zakończyliśmy w czwartek (27 lutego). Wyjechaliśmy z księdzem socjuszem Karolem Gąsiorem oraz księdzem asystentem. Na miejscu zostaliśmy ciepło przywitani przez tamtejszą wspólnotę wraz z księdzem Stanisławem Lasakiem, dyrektorem domu. W ciągu tych rekolekcji słuchaliśmy konferencji stałego diakona Marcina Gajdy. W ciągu dnia mieliśmy czas na adorację oraz Mszę Świętą. Wszystko to działo się przed południem.

Zrzut-ekranu-7

Z powodu umiejscowienia Wisły w górach nie mogło zabraknąć pieszych wędrówek. Wyruszaliśmy chwilę po obiedzie. W poniedziałek wyruszyliśmy z Kubalonki w kierunku Baraniej Góry. Doszliśmy do schronisk Stecówka oraz Przysłop. Nie była to krótka trasa. Gdy wracaliśmy do domu na zewnątrz stawało się coraz ciemniej. Kolejnego dnia wyszliśmy z Łabajowa i wyszliśmy na Stożek Wielki. Mogliśmy stamtąd zobaczyć stronę czeską z granicy polsko-czeskiej. Mielimy też możliwość chwili odpoczynku w tamtejszym schronisku. Później inną drogą wróciliśmy do Łabajowa. Trzeciego dnia postanowiliśmy chodzić po mniej wymagających ścieżkach. Zwiedzaliśmy Wisłę. Obejrzeliśmy wystawę malarską, muzeum Ochorowicza oraz przeszliśmy się przez miasto. Zatrzymaliśmy się na chwilę na rynku, by się rozejrzeć. Był tam między innymi kościół ewangelicki, do którego na chwilę weszliśmy.