Projekt edukacyjny to metoda bardzo lubiana przez gimnazjalistów. Pozwala łączyć różne dziedziny i rozwijać pasje. A najbardziej lubianą zaletą tego sposobu pracy jest fakt, że dzięki zadaniom projektowym uczniowie często opuszczają ławkę i szkolne mury, by rozszerzać horyzonty i uczyć się w praktyce.
Tym razem edukacyjne ścieżki poprowadziły gimnazjalistów aż do stolicy. Medialne grupy projektowe nie próżnowały. Od razu po dotarciu do Warszawy wyruszyliśmy szlifować swoje umiejętności i zdobywać nową wiedzę.
Najpierw odwiedziliśmy Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda praca nad filmem od kuchni. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wizyty, ponieważ wykład na ten temat był tylko dodatkiem do ciekawych warsztatów, dzięki którym sami mogliśmy poczuć się jak twórcy. PLAN FILMOWY to niezwykła opowieść o pracy filmowców i o powstawaniu dzieła filmowego. Wyjątkowa scenografia, kostiumy i rekwizyty przenoszą zwiedzających w czasie i pozwalają poczuć atmosferę miejsca, w którym na co dzień pracują twórcy filmowi. Narracja wystawy prowadzi przez kolejne etapy powstawania filmu, przybliżając najciekawsze aspekty produkcji filmowej.
To oczywiście nie koniec atrakcji. W dalszej części edukacyjnej wędrówki skierowaliśmy nasze kroki do budynku do Pałacu Kultury. Tym razem nie wjeżdżaliśmy na 30. piętro. Zatrzymaliśmy się na 6., ponieważ tam swoją siedzibę ma jeden z najlepszych polskich teatrów, którego dyrektorem jest wybitny polski aktor Michał Żebrowski. Niestety nie mogliśmy się z nim spotkać, ale o swojej pracy wyczerpująco opowiadały nam inne gwizdy polskiego kina: Małgorzata Foremniak, Piotr Gąsowski, Joanna Żółkowska, Wojciech Wysocki i Michalina Sosna. Otrzymaliśmy od nich kilka praktycznych wskazówek, jak radzić sobie ze stresem. Wszyscy aktorzy podkreślali, że ważne jest, by dobrze wykonywać powierzone nam zadania. Jeśli chcemy się czegoś podjąć, mamy zrobić to solidnie. Postaramy się zapamiętać tę ważną naukę.
Wiedzieliśmy, że stolica kryje jeszcze wiele dziennikarskich tajemnic. Postanowiliśmy odkryć kilka z nich. Odwiedziliśmy siedzibę TVP. Tam mogliśmy zobaczyć, jak wygląda praca nad wszystkimi programami informacyjnymi. Teraz, oglądając Panoramę, TVP Info czy Teleekspress, zawsze przypomnimy sobie tę wizytę. Uczestniczyliśmy również w nagraniu Wiadomości.
Ze zdziwieniem przekonaliśmy się również, że praca pogodynki nie jest tak łatwa, jak wydawało nam się do tej pory. Osoba, która przekazuje widzom informacje na temat pogody, nie widzi mapy. Musi wskazywać wszystko „na wyczucie”. Dzięki przychylności pani Celestyny Grzebyty sami mogliśmy sprawdzić, że to nie jest takie proste. Zabawy na greenboxie były bardzo wesołe. Kiedy jednak prognoza pogody jest emitowana na ekranie, nie ma miejsca na pomyłki, beztroskie żarty i śmiech.
Oczywiście nie zabrakło nam również okazji, żeby zwiedzić najważniejsze miejsca w Warszawie – spacerowaliśmy Krakowskim Przedmieściem i zawitaliśmy do Łazienek Królewskich. Jesienna aura dodawała uroku odwiedzanym miejscom.
Wróciliśmy zadowoleni i pełni zapału do dalszej pracy. Z entuzjazmem czekamy na kolejne projektowe wyzwanie. Efekty naszej pracy zaprezentujemy pod koniec roku szkolnego. Już teraz bardzo serdecznie zapraszamy na to spotkanie. Na pewno nie zabraknie też wtedy informacji o wizycie w Warszawie.